How to Make Delicious "SERIMUKA DURIAN" #Selangor #hitea

Posted on

“SERIMUKA DURIAN” #Selangor #hitea. Durian Sticky Rice Cake. resepi kuih seri muka durian by Kak [email protected] tip kuih dipotong dengan cantik. Lihat juga cara membuat Serimuka Durian dan masakan sehari-hari lainnya. Santan cair•Garam•Daging durian•Maizena/tepung custard•Beras ketan yang sudah direndam•Santan kental.

Serimuka Durian Yang Sedap dan Cukup Mudah Disediakan. Resepi Sukatan Cawan & Gram bersama Tips Permukaan Cantik. Assalamualaikum & salam sejahtera buat semua. You can cook “SERIMUKA DURIAN” #Selangor #hitea using 14 ingredients and 0 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of “SERIMUKA DURIAN” #Selangor #hitea

  1. You need of Bahagian bawah.
  2. It’s 2 cawan of pulut (rendam 30 minit – 1 jam).
  3. Prepare 3 cawan of santan sederhana cair.
  4. You need 1 of sdt garam.
  5. Prepare 1-2 helai of daun pandan (disimpul).
  6. Prepare of Bahagian atas.
  7. Prepare 2 of biji telur.
  8. You need 1 cawan of gula.
  9. Prepare 1 cawan of tepung gandum.
  10. It’s 1 of sb membukit tepung kastard.
  11. You need 1/2 of sdt garam.
  12. You need 1 cawan of durian.
  13. It’s 2 cawan of santan.
  14. It’s Sedikit of pewarna kuning.

Edisi nak habiskan stok durian sebenarnya nih. dah dua kali mak mertua kirim durian melalui adik ipar (BIL). Namun perbezaan nya ialah serimuka pandan menggunakan daun pandan yang dikisar manakala serimuka durian ini menggunakan isi durian sebagai bahan utamanya. Sampaikan kekadang bau yang terbit.. السلام عليكم. Sejak cuti sekolah ni, SSK asyik tenggelam timbul jer kann.(elehh,,tak cuti sekolah pun cam tu jugak.sama aje).

“SERIMUKA DURIAN” #Selangor #hitea step by step

Hari ni saya buat kuih serimuka durian utk minum petang. Kue ini pernah viral juga ramai yang dah cuba dan ramai juga yang telah menjadikannya sebagai sumber income. Resipi asa dari Chef Asma ini memang cantik dan jika dikut betul-betul resipinya kue. Untuk resipi, Mas ambil dari blog Kak Norhayatie – Sinar Kehidupanku. Dan masak sekejap menggunakan api kecil sehingga agak pekat. tak serimuka durian.dh mcm terasa kat tekak aje.nur suker serimuka.tk tolak punya kalau akak kasi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.