Easiest Way to Make Yummy Bebola durian

Posted on

Bebola durian. Bebola pulut durian ni asalnya Dari Thailand orang Thailand panggil dengan nama ( bua loy ) rasanya sama ja lebih kurang macam bubur durian dengan pengat. BUBUR BEBOLA TEPUNG PULUT PERISA DURIAN,PALING SENANG MASAK DAN SEDAPПодробнее. “Ada lagi durian sebiji dekat dapur. Tapi kalau nak jamu tetamu macam tak cukup pula.

Idea kreatif yang dikongsikan oleh En Shah Shatry ini. Adudu sedapnya bebola durian kelapa ni.dah lah gebu, rasa lemak manis durian yang segar daripada FAMA dengan gabungan rasa kelapa, makan pula panas-panas, fuhh nikmat tak terkata. Bahan Bebola Isi Durian secukupnya Tepung pulut secukupnya Pewarna kuning (ikut suka). You can cook Bebola durian using 8 ingredients and 0 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Bebola durian

  1. It’s 110 gram of isi durian.
  2. It’s 130 of tepung pulut.
  3. It’s 10 gram of tepung gandum.
  4. It’s 1/4 sudu teh of garam halus.
  5. Prepare 3-4 cawan of santan.
  6. You need 1/4 cawan of air.
  7. Prepare 3 helai of daun pandan.
  8. Prepare of Gula pasir ikut kemanisan masing2.

Gaul sebati tepung pulut dengan isi durian. Buang biji dan lenyek-lenyek kan isi durian. Gaulkan isi durian tadi dengan Akhir sekali, masukkan bebola durian yang kita dah masak awal td. Mudah je nak buat asalkan ada durian.

Bebola durian instructions

Xdop durian x jadi la resepi ni ye. Kadang kadang zura nak juga tukar selera,beralih pandangan sebentar.seronok pula bila tengok kawan bela landak mini ni,atau dalam bahasa jawanya dikenali sebagai HEDGEHOG.ngerti. Pengat Bebola Durian, Kali Kedua Buat Tapi Kejap Je Licin! – Mingguan Wanita. Sempena musin buah durian, mak-mak boleh cuba buat Pengat Bebola Durian ini pula. berobok. Malaysia is one of the dominating Durian Fruit Exporter in the world.

Leave a Reply

Your email address will not be published.