How to Make Perfect Pulut Durian Lemak Manis

Posted on

Pulut Durian Lemak Manis. Lihat juga cara membuat Pulut durian (Ketan kuah kince durian) dan masakan sehari-hari lainnya. beras ketan (pulut)•Air•garam•air•durian (kupas ambil isinya)•santan•Garam•Gula pasir. Dah agak lama saya teringin nak buat kuah durian ni.terbayang-bayang kesedapan kuah durian yang mak buat dulu-dulu. Ditambah lagi kalau dapat makan dengan apam serabai atau pulut kukus pun sedap.

Kalau di Perlis sudah tentulah HARUM MANIS. Satu hari aku bawa pulut lemak ke tempat kerja, dan bersamanya ialah Mempelam ? Rasanya lemak manis kerana santan tu sedikit lemak masin. You can have Pulut Durian Lemak Manis using 5 ingredients and 0 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Pulut Durian Lemak Manis

  1. Prepare 100 gm of beras pulut.
  2. You need of Air (ikut sukatan beras pulut).
  3. You need 1 cawan of santan.
  4. It’s Sedikit of garam.
  5. You need of Isi Durian (ikut citarasa).

Jika dapat durian yang kurang manis, tabur je sedikit gula diatas pulut. Semenjak dua menjak ni, aku selalu makan pulut durian. Memang sedap tapi aku boleh makan sepinggan je sekali makan. Kira macam nak hilang rasa terliur je sebab pulut ni sangat la rasa muak kalau makan banyak sebab dengan pulutnya.

Pulut Durian Lemak Manis step by step

Cara Masak Pulut guna Rice Cooker, sesuai untuk penyediaan Pulut Durian. Seri Muka Durian Lemak Manis sukatan cawan versi K. Tutorial Mudah Step-by-step: Pulut Sekaya (Serimuka) Lemak Berkrim. Nasi lemak is a dish originating in Malay cuisine that consists of fragrant rice cooked in coconut milk and pandan leaf. It is commonly found in Malaysia, where it is considered the national dish..

Leave a Reply

Your email address will not be published.